dc.contributor.author | Kumaş, Ali | |
dc.contributor.author | Bölükbaş, Ali Haydar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-19T20:41:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-19T20:41:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Kumaş, A. & Bölükbaş, A.H. (2016). The drinking alcohol in islamic criminallaw: an analysis about its scope of the criminal. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 16(1), 47-77. | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-9199 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpFMU1qUXpNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/5616 | |
dc.description.abstract | İslam'ın ana gayelerinden birisi aklın korunmasıdır. Bundan dolayı İslâm hukuku, akla zarar verebilecek maddeleri yasaklamıştır. Sarhoşluk veren içecekler de bu yasak kapsamındadır. Fakat Kur'an'ın indiği toplumda yaygın olarak kullanılan bu içeceklerin yasaklanması tedrici bir yolla gerçekleşmiştir. Bun anlamda fıkıh mezhepleri de şarabın haram oluşu noktasında ittifak etmişlerdir. Fakat şarap dışındaki içkilerin hangi miktarının had cezası kapsamına gireceği ve şarap içme cezasına uygulanacak haddin ne kadar olacağı hususunda farklı görüşler ileri sürülmüştür. Bu bağlamda kimi mezhepler şarap içene uygulanacak cezanın tamamının had cezası olacağı kanaatindeyken, kimi ekoller de yarısının had, diğer yarısının ta'zîr cezası olarak değerlendirilmesi gerektiğini söylemişlerdir. Klasik dönemdeki birkaç İslâm hukukçusu ve çağdaş dönemdeki bazı âlimler ise bu suçun, ta'zîr kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini savunmuştur | en_US |
dc.description.abstract | Mind protection one of main principles of İslamic Jurisprudence. Therefore the things that damaging to the mind is prohibited. Intoxicating drinks is also situat-ed in this context.Since the early periods of humanity, people have found a number of foods and drinks which will get drunk themselves. Many religions have put various prohibi-tions to prevent them. Islam has also put a ban on all of them. There is no dis-pute between sectsin Islam about thewine is forbidden by God. Notwithstand-ing, there are different opinions about type and amount of punishment (hadd or Ta'zîr) will be applied the drinkers which drink wine and alcoholic drinks other than wine. Some sects defends the penalty will be appliedto the wine drinker is completely hadd punishment. The others opinion is that half the punishment is hadd and the other half of the punishment is ta'zîr. Latterly there is a different opinion from tradition on this issue. Some scholars in the modern erathink all of the punishment of wine is ta'zîr. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din bilimi | en_US |
dc.title | İslâm ceza hukukunda sarhoşluk veren i̇çeceklerin i̇çilmesi: cezanın kapsamıbağlamında bir tahlil | en_US |
dc.title.alternative | The drinking alcohol in islamic criminallaw: an analysis about its scope of the criminal | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kumaş, Ali | |
dc.contributor.institutionauthor | Bölükbaş, Ali Haydar | |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 47 | en_US |
dc.identifier.endpage | 77 | en_US |
dc.ri.edit | oa | en_US |
dc.relation.journal | Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |