Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Muhammet
dc.contributor.authorÇelik, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:43:34Z
dc.date.available2020-12-19T20:43:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2146-7846
dc.identifier.issn2458-9934
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnek9EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5896
dc.description.abstractŞiî rivayet geleneğinde, Hz. Peygamber’in vefatının ardından Kur’an’ı ilk cem‘ edenin Hz. Ali olduğunda ittifak vardır. Ayrıca, onun cem‘ ettiği iddia edilen mushafın, nüzûl sırasını takip ettiği ve bütün mushaf tertiplerinden üstün olduğu vurgulanmaktadır. Ancak buna rağmen Şerîf el-Murtazâ (öl. 436/1044), Tabersî (öl. 548/1154) Ebü’l-Fütûh er-Râzî (öl. 554/1159) ve Hûî (öl. 1992) gibi İmâmiyye’nin önde gelen âlimleri, Kur’an’ı ilk cem‘ edenin (kitap haline getirenin) Hz. Peygamber olduğunu iddia etmektedir. Öte yandan, ülkemizde yapılan Şiî tefsir çalışmalarının bir kısmında ise İmâmiyye’nin büyük çoğunluğunun Kur’an’ın Hz. Peygamber döneminde cem‘ edildiğine inandığı ifade edilmiştir. Oysa İmâmiyye içerisinde cem‘in Hz. Peygamber tarafından yapıldığını söyleyenler bulunsa da çoğunluk onun vefatından sonra Hz. Ali tarafından yapıldığı görüşündedir. Bu çalışmada Kur’an’ın cem‘ine dair Şiî/İmâmî gelenekteki bu iki farklı yaklaşım, çağdaş Şiî âlimlerden Muhammed Hâdî Ma‘rifet’in (öl. 2006) görüşleri merkeze alınarak ele alınmaktadır. Ayrıca önde gelen Şiî âlimlerin, Kur’an’ın Hz. Peygamber tarafından cem‘ini savunmasının, nüzûl sırasına göre tertip edildiği iddia edilen Hz. Ali Mushafı’na önemli bir itirazı beraberinde getirdiğini görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn the tradition of Shia narration, after the death of the Prophet it is reported that the first person who collected the Qur’an is ?Al?. In addition, it is emphasized that the texts of the Qur’an, which are alleged to have been collected by him, follow the order of sending down and are superior to all arrangements of the texts of the Qur’an. However, the leading scholars of Im?miyya such as al-Shar?f al-Murtad? (d. 436/1044), al-Tabars? (d. 548/1154) Abu al-Fotouh R?z? (d. 554/1159) and Kh?? (d. 1992) claim that the first person who collected the Qur’an is the Prophet. On the other hand, in some of the Shia interpretation studies carried out in our country, it was stated that the majority of Im?miyya believe that the Qur’an was collected in the time of the Prophet. However, although there are those who say that the Qur’an was collected by the Prophet, the majority is in the opinion that it was collected by ?Al? after the death of the Prophet. In this study, these two different approaches to the collection of the Qur’an in the Shia / Im?m? tradition are discussed by taking the views of Mohammad H?d? Ma‘refat (d. 2007), one of the contemporary Shia scholars. Consequently, the fact that the leading Shia scholars support the idea that the Qur’an was collected by the Prophet leads to an important objection to the texts of the Qur’an arranged by ?Al? according to the order of sending down.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleMuhammed Hâdî Ma‘Rifet’in Görüşleri Bağlamında Şiî/İmâmî Gelenekte Kur’an’ın Cem‘İ Meselesine İki Farklı Yaklaşımen_US
dc.title.alternativeTwo Different Approaches to the Collection of the Qur’an in the Shia/ Im?m? Tradition in the Context of the Views of Mohammad H?d? Ma‘refaten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalBozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster