The Instinct Of Death In Aldous Huxley's Brave New World
Özet
İngiliz romancı Aldous Huxley Cesur Yeni Dünya isimli romanında Devlet adına bireyin yok edilişi, aile gibi sosyal kurumların ortadan kaldırılışı, biyolojik şartlandırılış, insanların belirli bölümlere göre sınıflandırılışı, ve amaçsız cinsellik gibi temalar üzerinde odaklanmıştır. Bunların yanı sıra, vahşi bir insan olarak yansıtılan John adlı karakterin doğup büyüdüğü vahşilere ait kamptan medeniyeti temsil eden Dünya Devletine yaptığı seyahati, sonrasında kendisini bir fener evine kilitleyişi ve intiharı da romanda konu edilmektedir. Bu aşamada, John adlı karakterin intiharının, ölümle bir yüzleşmeden ziyade ölümü kucaklayış eylemi olarak düşünülüp düşünülemeyeceği sorusuyla karşı karşıya kalmaktayız. Bu çalışma, psikanaliz bir yaklaşımla John adlı karakterin Dünya Devleti’yle kurduğu teması ve intiharını ele alarak bu soruya bir cevap arayışı olarak değerlendirilebilir. Anahtar kelimeler: ölüm itkisi, psikanaliz, Freud, Huxley, medeniyet Aldous Huxley, the British novelist, focuses in his dystopian novel Brave New World on issues such as the annihilation of the individual for the sake of the State, the eradication of social institutions like the family, biological conditioning, classification of the people into particular segments, and sexuality without a reproductive purpose. Apart from these issues, the novel presents a picture of John the Savage in his travel to the World State from the savage reservation where he was biologically born, and of the ensuing events that eventually lead to his self-confinement and self-annihilation in a lighthouse. At this point the question arises as to whether or not his suicide can be regarded as an embrace of death rather than a confrontation with it. This paper aims to come up with an answer to this question by analyzing the way John relates himself to the World State and his resort to suicide from a psychoanalytical perspective. Keywords: death drive, psychoanalysis, Freud, Huxley, civilization
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11436/841http://www.asosjournal.com/index.jsp?mod=makale_ing_ozet&makale_id=34620
http://dx.doi.org/10.16992/ASOS.12426